Poniżej znajdują się wszystkie informacje na temat gry Alicia Online w wersji 2.0.
Spisane na podstawie doświadczeń własnych, informacji z internetu oraz oficjalnej strony gry.
Wersja 2.0 nie zostanie odtworzona, nie jest, ani nigdy więcej nie będzie już dostępna.

Zacznijmy od początku!

Obrazek 
Alicia 2.0 była niczym innym niż całkowicie odnowioną wersją gry Alicia Online. 


Jak to było z powstawaniem Alicii 2.0?
Twórcy wypowiedzieli się o tym w kilku zdaniach na oficjalnej (koreańskiej) stronie gry.
Zaczęli od podziękowań dla graczy, a zaraz po tym przeszli do głębokich rozmyśleń nad nowymi rozwiązaniami. Twórcy cieszyli się z powstawania nowej wersji, a zarazem smucili, że nie ma możliwości, aby kontynuować wprowadzanie nowych zmian na pierwotnej wersji gry, ponieważ aktualizacja do wersji 2.0 wymagała koniecznego przeniesienia na nowy serwer.

Z czego w ogóle wynikały te zmiany?
Głównym czynnikiem była mała ilość zawartości w grze. Twórcy twierdzili również, że niestety, ale Alicii nie udało się odpowiednio przygotować ani zaprojektować tak, aby wystarczająca ilość graczy mogła się cieszyć graniem w nią przez dłuższy okres czasu. Mieli wiele obaw oraz napotkali wiele problemów na swojej drodze, lecz mimo tego nie poddali się. Zespół deweloperów był bardzo zaangażowany w proces tworzenia nowej wersji. Chcieli się skupić również na zachciankach oraz ogólnej opinii osób grających. W tym celu w lutym 2012 roku powstała ankieta dzięki której gracze mogli głosować na to co ma się pojawić w przyszłej wersji gry (poniżej screen z tłumaczeniem).

Obrazek

Opinie na temat gry były bardzo podzielone. Część osób nie miała nic przeciwko nowym rozwiązaniom, a druga część oczekiwała czegoś innego niż to co ostatecznie zostało wprowadzone do nowej wersji gry.

Gracze nie wiedzieli również co stanie się z ich dotychczasowymi kontami. Pod koniec września 2012 roku na oficjalnej stronie gry pojawił się wpis, który informował o nadchodzących zmianach. Twórcy poinformowali o zakończonych pracach z transferem oraz że wszystkie dane graczy są bezpiecznie przechowywane na serwerach, a wersja Alicii 1.0 będzie działać przed i po zakończeniu beta testów aż do całkowitego uruchomienia nowej wersji gry.
Zrobili również listę tego co zostanie przeniesione do nowej wersji gry.

Przedmioty, które miały zostać przeniesione do Alicii 2.0 (dotyczące kont graczy z wersji 1.0)

 Konta
▫imię (nick, nazwa postaci) 
▫wcześniej wybraną płeć charakteru
▫wszystkie kostiumy (zarówno te zakupione za Carrots jak i za Cash) 
▫informacje profilowe postaci (statystyki, rekordy oraz część rzeczy, które były do odblokowania w wersji 1.0 i miały się znajdować również w nowej wersji gry)
▫preferencje (ustawienia gry) 

  Konie 
▫imiona koni 
▫wygląd (maść, ogon oraz grzywa) 
▫drzewo rodziny (geny)
▫daty narodzin
▫charakter 
▫statystyki, rekordy
▫informacje ogólne (waga, wzrost itd)

  Społeczność 
▫
lista przyjaciół
▫nazwa gildii
▫członkowie gildii 
▫zawartość skrzynek odbiorczych

 Przedmioty, które nie mogły zostać przeniesione do Alicii 2.0

▫ponowna edycja postaci (twarz / ciało / głos)
▫poziom postaci
▫karotki (carrots)
▫przedmioty takie jak żywność, leki oraz inne tego typu przedmioty ze sklepu
▫zbroje oraz inne akcesoria dla konia
▫poziom rancza, zakupione na nim przedmioty oraz obiekty
▫inkubator / książki / zwierzaki
▫miejsce w rankingu

Testy wersji beta Alicia Online 2.0, odbyły się 18 października 2012 roku i trwały przez okres dwóch tygodni. Wersja ta była kompletnie „świeża” i zupełnie różniła się od podstawowej wersji gry.
Według wcześniejszych zapowiedzi, miała pojawić się dużo wcześniej, niż na podanej wyżej dacie, jednak z niewyjaśnionych dotąd problemów premiera została przełożona na inny termin.

Dołączenie do bety Alicia Online 2.0 było dużo łatwiejsze niż rejestracja do wersji Alicii 1.0.
Przede wszystkim dlatego, że podczas bety, twórcy nie wymagali podawania koreańskiego KSSN, a proces instalacji i rejestracji dało się przejść nawet bez używania poradnika.

Podczas planowanych przenosin na nowe serwery gry, twórcy podkreślili jak bardzo liczy się dla nich opinia graczy.

Poniżej znajduje się wygląd oficjalnej strony podczas trwania beta testów.
Obrazek

Co pojawiło się w Alicii 2.0?

▫Poprawione modele przedmiotów oraz tekstur (również zupełnie nowy, poprawiony wygląd postaci).
▫Całkowicie nowe ubrania oraz zbroje dla koni. W grze po raz pierwszy pojawiły się również akcesoria, które powoli zaczynają być dodawane do obecnej wersji gry.
▫Przed rozpoczęciem gry mogliśmy wybrać ubranie dla naszej postaci. Dwa początkowe ubrania pochodziły z książki na poziomie czwartym (platyna).
▫Do gry wprowadzono jeden nowy gatunek – Donkey (osła), oraz nową rasę koni (Shire).
▫Dodano dwie nowe grywalne postaci, które były płci męskiej – Urus oraz Kenta.
Różnili się od siebie wyglądem, wzrostem oraz zachowaniem, a łączył ich jedynie podobny kostium.
Te postaci nie mogły założyć ubrań ze sklepu. Początkowo miały tylko jedno domyślne ubranie.
▫Z powyższego powodu (wprowadzenia nowych postaci, które posiadały imiona) dotychczasowi bohaterowie (postać męska oraz żeńska) otrzymali swoje własne imiona – Leo oraz Chloe. 
▫Można było posiadać więcej niż jedną postać. Jedną podstawową (chłopaka lub dziewczynę) oraz Urusa, albo Kentę, którymi można było grać dopiero po zakupieniu ich wcześniej w sklepie.
▫Miasto, do którego prowadził nas portal na farmie. Dzięki temu bez problemu mogliśmy spotkać się z innymi osobami w miejscach innych niż nasza własna farma.
Dodatkowo w mieście znajdowały się również nowe NPC, więc każda chęć zakupienia zbroi, nowego konia, lub jedzenia wiązała się z wizytą w mieście. Lagi powodowane przez zbyt dużą ilość osób w jednym miejscu nie stanowiły zbyt dużego problemu, ponieważ na serwerze znajdowała się bardzo duża ilość kanałów (około 1000), a każdy z graczy mógł wybrać się na dowolny kanał.
Gra domyślnie przerzucała ludzi tam gdzie znajdowali się jacyś gracze, dlatego większość kanałów była po prostu pusta.
Ciekawostka: polscy gracze ogłaszali, że ich kanałem jest kanał o numerze 069.
▫Ułatwiony tryb wyścigów na „speed”. Podczas jednego wyścigu, dało się „wbić” nawet ponad 20 Boosterów (obecnie liczba maksymalnie wbitych boosterów waha się w granicach 7-8).
▫Nowy rodzaj magii podczas wyścigów magicznych – lasso, na które mogliśmy złapać przeciwnika i przyciągnąć go do siebie lub po prostu spowolnić oraz młotek, który zmniejszał wymiary przeciwnika, przez co był on dużo wolniejszy od reszty ścigających się osób.
▫Po raz pierwszy nasze postaci mogły zejść z konia i swobodnie poruszać się po całym mieście i farmie bez naszego wierzchowca. Mogły siadać na ziemi, leżeć, a do tego dochodziły takie elementy interakcji jak podnoszenie przedmiotów przez nasze postacie i rozstawianie ich na farmie, prowadzenie naszych koni za wodze, lub możliwość przywoływania koni, aby do nas przybiegły.
▫System opieki nad koniem polegał na zakupieniu przedmiotów w sklepie (ścierka oraz szczotki), których mogliśmy użyć na koniu, poprzez podejście do niego i zastosowaniu interakcji.
▫Zupełnie nowe ranczo (chociaż na czas beta testów, został nam udostępniony tylko jeden, mały fragment farmy) oraz zarządzanie ranczem. Od teraz znajdował się na nim jedynie dziadek Thomas, który dawał nam zadania dzienne. Po farmie biegały również owce, za których zaatakowanie dostawaliśmy małe ilości Carrots. Natomiast nie było limitów odnośnie przedmiotów rozstawianych na farmie, a każdy miał pełną dowolność co do umiejscowienia oraz ich ilości w jakiej mają się na ranczu znajdować.
▫System rozmnażania różnił się od tego z wersji 2.0. Do hodowli i wyboru konia z którym chcemy związać naszego własnego, nie przechodziło się poprzez naciśnięcie klawisza na dolnym pasku, a za to trzeba było szukać na farmach innych graczy koni wystawionych na „breed”. Do gry po raz pierwszy zostało też wprowadzone rozróżnianie płci naszego konia. Cały system hodowli konia trwał przez to dużo dłużej, ponieważ musieliśmy czekać, aż ktoś z graczy wybierze naszego konia, oraz przeczekać aż nasz koń, który jest wystawiony na breed wreszcie wyda na świat młode. Trwało to co najmniej kilka godzin. Nie dało się również jeździć na koniu, który był w trakcie hodowli. Źrebięta nie dorastały w ciągu godziny tak jak dotychczas. By źrebię dorosło trzeba było pierw zebrać karty, którymi rozdawało się statystyki. Zdobywaliśmy je robiąc wyścigi, a zdobyte karty trzeba było użyć na źrebaku. Po pewnej ilości zebranych statystyk, nasz źrebak dorastał.
▫Karty ze statystykami były kompletną nowością. Zdobywało się je podczas wyścigów, miały swoje wartości, można je było sprzedać lub wymienić u nowej dziewczęcej postaci w mieście. Najlepsze zdobyte karty ze statystykami, przeznaczało się na naszego wierzchowca. Było to traktowane jako jego trening, co za tym idzie, rozdawanie statystyk u konia nie powodziło się za każdym razem. Towarzyszyły temu różne animacje (inne dla dorosłego konia, inne dla źrebaka) oraz poziomy trudności tych treningów.
▫System zbierania jajek oraz kolekcjonowania zwierzaków znany z Alicii 1.0 został usunięty.
▫W Alicii 2.0 miał być również salon piękności dla koni. Miał on dawać możliwość robienia chociażby plecionych ogonów i grzyw.

Obrazek

Utrudnienia w Alicia Online 2.0:
▫Dużo trudniejszy do zarządzania interfejs
▫Dużo bardziej skomplikowane elementy rozgrywki takie jak np. hodowla
▫Dużo trudniej było zdobyć karotki (Carrots)
▫Każde wykonanie questa lub innej ważnej funkcji od szkolenia do opieki nad koniem, wiązało się z wizytą w mieście i bieganiem od jednego do drugiego npc.

Jedną z przyczyn zakończenia prac nad grą było wprowadzenie do Alicii całkiem nowych rozwiązań i mechanik, które nie spodobały się graczom.
Niedoceniony wysiłek przyniósł również straty finansowe (potrzeba kolejnych zmian).

Obrazek